Wat vinden de mensen op Strijp van het gebied?

Door: Julia Dilissen

Jeroen Manders, heeft een reclamebureau op Strijp

Jeroen Manders, heeft een reclamebureau op Strijp

Wat vindt u van Strijp?

Het is een leuk en inspirerend gebied. Er zitten veel jonge ondernemers, er gebeurt veel. In de techniek zie je dat er veel vernieuwende dingen plaatsvinden voor bedrijven. Het is erg interessant om daar tussen te zitten.

Wat doet u zoal op Strijp?

Ik heb een reclamebureau op strijp. Het bureau zit in het gebouw Gerard. We werken op dezelfde manier als veel andere ondernemers die gevestigd zijn op Strijp. Deze manier houdt in dat we op een vernieuwende manier het vak benaderen. Dit zie je vooral terugkomen in de restaurantjes op Strijp.

Wat was voor u de reden om uw bedrijf op Strijp te vestigen? 

Het is een gebied waarin veel gebeurt. Bovendien is het ook goedkoop om hier te zitten.

Wanneer je over Strijp loopt is er niet zoveel te merken van het ‘levendige gebied’ waar het zo om bekend staat, wat vindt u daarvan?

Dat klopt. Alles is nog erg in beweging. Er gebeurt veel in de eigen bedrijven zelf, maar daarbuiten moet er nog veel ontwikkeld worden.  Dat verschil is beter te merken in de Retail, zoals bij de restaurantjes en de winkeltjes, dan bij een reclamebureau. Dat mag allemaal nog wel meer worden, daar mag wel meer leven in komen. Vergelijken met twee jaar geleden zit er al wel een groot verschil, het gaat steeds vooruit.

foto´s Strijp 034

Henny Vermeer, bezoekt een kennis die woont in Strijp

Wat vindt u van Strijp?

Ik kom hier maar zelden, ik woon namelijk in het centrum en ga nu een kennisje opzoeken.

Vindt u het een leuk gebied?

Ja, het is een leuk gebied! Vooral in het voorjaar als die bloemen in de bermen groeien. Daar heb ik nou echt van genoten, het was echt fantastisch. Nu is het niet zo heel veel, vooral omdat het ook heel koud is. Strijp is veel levendiger in de zomer, dan gaan ook meer mensen naar buiten. Nu is het weer om lekker thuis voor de kachel te blijven.

 

Marieke, woonachtig in de buur van Strijp. Ze is lekker met de hond aan het wandelen

Marieke, woonachtig in de buur van Strijp. Ze is lekker met de hond aan het wandelen

Wat vindt u van Strijp?

Ik vind het een steeds leukere plek. Wat ik wel jammer vind is dat het helemaal volgebouwd gaat worden.

Wat doet u zoal op Strijp?

Ik woon hiernaast en wandel hier vooral met de hond. Ook ga ik vaak naar de feel good market en ga ik af en toe een hapje eten op Strijp.

Zijn er redenen waarom u dit juist op Strijp doet?

Het is naast de deur en het is een leuke plek waar leuke dingen te vinden zijn. Wat ik wel jammer vind is dat het zo volgebouwd wordt. Zo houd je minder ruimte over voor wat experimentele kleinere dingen waardoor het toch weer te commercieel wordt.

Door de dag is het vrij rustig op Strijp, wat vindt u daarvan?

Ik vind toch wel dat het een levendig gebied is. Op een gewone doordeweekse dag is er niet zoveel te doen, maar dat hoeft ook niet. Dan is het meer een werkplek. Wel wordt er veel geluncht en ’s avonds gedineerd. Ik vind dat er dan overdag ook geen evenementen hoeven te zijn.

Pieter van der Stek, eigenaar Stakes Management Services, een consultancy en coaching bedrijf gevestigd op Strijp

Pieter van der Stek, eigenaar Stakes Management Services, een consultancy en coaching bedrijf gevestigd op Strijp

Wat vindt u van Strijp?

Het is een fijne, inspirerende omgeving.

Wat doet u zoal op Strijp?

Ik heb een kantoor hier. Ik geef training in consultancy en coaching, meestal op commerciële gelegenheden. Mijn bedrijf heet Stakes Management Services. Mijn vrouw heeft ook een bedrijf op Strijp. Ze heeft een showroom voor een aantal woonmerken waar zij agent van is en verkoopt ook damesmode. Haar bedrijf heet studio Flo For Fashion.

Wat was voor u de reden om zich te vestigen op Strijp?

Toen ik begon heb ik eerst gekeken naar een flexibele ruimte, maar dat beviel me niet zo. Toen heeft een makelaar het glasgebouw laten zien en hierna ben ik het gaan huren. Helaas moest ik er uit omdat het gebouw overgenomen werd. Mijn kantoor was blijkbaar zo mooi dat andere mensen er ook in wilden. Gelukkig heb ik in de apparatenfabriek een mooi kantoor kunnen huren. Daar ben ik nu nog steeds gevestigd.